Huset: 24 91 39 66 · huset@moelle-huset.dk
Møllevej: 26 51 62 22 · moellevej@moelle-huset.dk

Hus 1 Forældre

Info forældre.

Som ny forældre til et barn i aflastning i Mølle-Huset ApS er der følgende procedure for, hvordan opstarten forløber både for Jer og Jeres barn.

Når der er dialog omkring aflastning retter sagsbehandler eller familierådgiver kontakt til os og fortæller kort om Jeres barn. Vi inviterer efterfølgende til et møde med Jer forældre samt evt. sagsbehandler eller familierådgiver, hvor I får mulighed for at fortælle mere om Jeres barn samt få info fra os om, hvad en aflastning hos os er. Dernæst tænker I om dette vil være det rette sted for Jeres barn i samarbejde med sagsbehandler eller familierådgiver og vi tager ligeledes stilling til, hvorvidt Jeres barn vil passe ind hos os.

Beslutter vi os for at indlede et samarbejde vil I og jeres barn blive indbudt til et møde, hvor Jeres barn kan se huset. Dette møde falder typisk i ugen op til aflastningen starter, så det er frisk i erindring til Jeres barn ankommer om fredagen. Den første weekend aflastningen starter vil Jeres barn blive mødt af enten Søren eller Jeppe, der har været med til mødet tidligere på ugen således, at der er et kendt ansigt når Jeres barn ankommer fredag.

Jeres barn vil blive tilknyttet en fast weekend enten en gang pr. måned eller hver 14. dag, hvor de altid vil møde de samme børn fra gang til gang samt møde det samme personale fra gang til gang.

Der tilbydes aflastning i alle weekender, skolernes ferier samt på helligdage. Der er dog lukket mellem jul og nytår.

Husene har åbnet fredag kl. 15.00 og lukker igen søndag kl. 18.00

Når Jeres barn starter i aflastning hos os, så skal I huske at pakke:

  • Sengetøj, vi har dyner og puder. Vi har en pose til hvert barn, som sengetøj kan ligge i fra weekend til weekend.

  • Tandbørste, tandpasta, shampoo og et håndklæde.

  • Tøj til hele weekenden. Det er vigtigt med tøj, der passer til årstidens vejr, da vi ofte er ude i al slags vejr og evt. badetøj.

  • Evt. medicin, der skal være lagt i doseringsæsker samt medicinliste

I weekenderne tilbydes varieret og sund mad lavet fra bunden. Der er fokus på økologi og gode råvarer og der tilbydes sunde alternativer til slik og sukker.

Vi lægger vægt på at spise sammen og vi ser spisesituationer, hvad enten det er hjemme, på restaurant eller cafe, som et led i de unges sociale træning og udvikling.

Det er muligt at imødekomme allergier, eksempelvis gluten, lactoseintolerance etc

Kort beskrivelse af en typisk weekendstruktur i Huset

Fredag ankommer man og pakker sine ting ud på sit faste værelse. Der efter er der leg og ofte tilbydes en bolle/frugt eller lignende, der spises sammen med de andre børn og voksne i spisestuen.

Det er om fredagen, man typisk taler om, hvad man godt kunne tænke sig af aktiviteter i weekenden. Der næst skal der laves mad, hvor man altid er velkommen til at hjælpe til, hvis man har lyst og vil man hellere lege, kan man det. Efter aftensmaden er der hygge, gerne med Disney Sjov og der efter sengetid efter behov.

Lørdag spiser vi morgenmad omkring kl. 8.30. Efter morgenmaden leger man, går i gang med kreative projekter, går i haven, tager på aftalt tur eller noget helt andet. Det er typisk lørdag, der er aktiviteter ud af huset.

Søndag skal der ryddes op på værelset efter morgenmaden og der er mulighed for igen at lege, danse, hygge, gå i haven, færdiggøre et kreativt projekt eller andet. Efter frokost søndag begynder de første børn at blive hentet og en god weekend lakker mod enden.